Tuesday, May 24, 2011

tanggungjawab seorg suami terhadap isteri!! ~posthot~

dgn lafaz salam..
adeh.. dok umah nih.. on9 guna berukband yg ntah apa2 nih..
okeh..
bila bru melangkah blk dri majlis agama tadi..
aku punya idea membuak2 nak tulis blog~
wahahaha..
adoiyai..slalu ada idea aih..
cuma mls nak dok depan laptop cabok ni..
typing..ergghhh~


tambah2 perasa dlm kemalasan aku..
bila mak aku dgn suara ramlah ramnya..


'Na., tu dok tojoh apa lagi kat menatang tu..'
yg tuh yg aku malas nak dgrq tuh...
hahhahaa....
taktau nak kelentong pa kan..
well..bakat terpendam tuleh blog ni..
bkn buleh diwar2..
ilmu tumpoi..kah7..


okeh..
kita masuk kepada topik yg hendak dihuraikan..
woo3..
mmg hot topik ni ekh..
tanggungjawab??
hoo..dahla tanggung..pastu jawab..
so..senang cita la kan..
if sowg laki tu punya niat nak kawen ngan mana2 pompuan..
ya!! we should give such an amazing applause to him!!
tu baru niat tuh..ek eleh..
sapa xnak kawen bai..
suma nak kawen..
'nikmat dunia terbesarq atas dunia yg sementara ni~'
kah7


well..kita masuk kepada topik yg besarq punya..
ha! kewajipan bila sang lelaki nak kawen~
apa2??
ya.. akad nikah..
tu plg utama..pastu halai arh~
kuang7(gelak nakai lak aku nih~)
okeh..
awat??
ampa igt senang ja ka..nak kawen ni??
ckp bley..wat susah oiy..
adeh.. berpinarq mata aku..bila kena bantai ngan ustaz
time ceramah tu..
adoiyai.
suami adalah imam dalam umah tangga..
bila pikiaq2
bertuah sungguh aku jadi pompuan..
hoho..
betoi wa ckp lu..spa kata jadi laki senang.. susah mak ooiy~
so..jom kita sama2 lindungi lelaki2 diluar sana.. kah7..
suami ni..kena phm agama.. lebih dri bini dia...
bru la dia layak utk berkahwin..
ni yg berlambak apa??
anak2 luarq nikah drpd perhubungan dua insan yg gentar utk
berkahwin..if syg sgt.. bkn tu cranya utk membuktikan..
adakah syg adalah dgn seks semata2??
adeh.. xpaham.. xpaham..

lagi satu..suami.. ni kena jawab sok ni..
kat akhirat..kalau bahtera umah tangga
kat atas dunia tak dikemudi dgn bek..
hoho..if tak takut kat Allah..
laki takkan rasa apa2 kalau baca
post aku ni..
so.. aku pon da malas nak karang lama2

kepada sesapa yg ada pakwe/makwe diluar
sana..

if betoi hampa syg kan 'dia'(tgn ke bahu,mata ku
yg cute ke atas), bagi nasihat la wei..
'jom sama2 berubah.. amacam?'
takkan nak bersama atas dunia ja kot?
nak jugak bila akhirat kan..
sama2 tuntut ilmu..perbaiki hati dan diri..
aku sertakan kat sini kata2 yg mungkin
terkandung seribu satu
makna utk kita semua..

kalau sowg lelaki itu benar2 syg seorg pompuan..
dia akan jaga matanya..
tak slalu2 jumpa2..
tak show off pada dunia..
'wei hampa! ni awek akulah!'
(tujuan apa nak bangga2??)
tak slalu kontact2
sebb..masing2 amik masa utk persiapkan diri..
nak kawen.. nak bina masjid..nak bina tiang yg kukuh..
tu kalau dia betoi2 syg kat hampa wahai wanita..
if lelaki itu betol2 sygkan hampa..
dia akan hanya ckp sekali..
apa tujuan dia..
(tapi normal la kalau pompuan nak mintak bnyk2 kali)
hahaha.. pompuan ni mmg penuh ngan suspicious..
if lelaki tu betol2 sygkan hampa..
dia susah nak gambarkan rasa syg dia kat hampa..
dia takkan slalu bermain kata2
sebab dia takut nanti hati ampa terluka..
if lelaki tu betol2 sygkan hampa..
dia mungkin akan ckp hasrat hati dia..
tapi dia takkan memaksa..
sbb segalanya dri Allah..
dia akan pikiaq cmni..
'ek eleh,if Allah tulis hang tu jodoh aku..
takkan ke mana la if hang tolak2 aku'
ha...gerunkan..tapi ya,itu syg seorg lelaki
pada wanita keranaNya..
so..
kepada yg da jumpa org cmni..
pk2 kan la ekh..
mana thu tu mmg jodoh ampa..
cuma peringatan utk semua..
kapel itu tetap HARAM..tak kira
kepada sesiapa..=)



p/s: gambarq liat sungguh nak letak..sbb line cm beruk..sama ngan berukband aku.. hadei.. sowy if quiet bored~

1 comment: