Monday, September 19, 2011

saya suka jadi diri saya yg sebenar!

alhamdulillah.. hari ni..dah 19 september..
setiap hari Allah masih mahu melihat aku sebgai seorg 'banduan' di atas dunia..
kenapa ckp aku ni ibarat banduan?
sebenarnya kita semua adalah banduan di atas dunia yg fana nih...
Allah kurung kita dgn nikmat2 yg indah dan kadang2 kala membuatkan kita 
lupa dan leka.. hingga melupakan 'tempat' yg bebas.benar2 bebas. iaitu akhirat.
Syurga atau neraka?
itulah persoalannya di sini.


kita akan berada di mana?
itulah. ia bergantung pada apa yg kita tuai dan amal ketika kita dlm 'kurungan'.
kita slalu pk.. 'aku bebas wakakak..'.. 'yeah..dia sudah blah'
itu hanyalah hal sesama manusia..
tetapi hal kita dgnNya?
xkan putus.. xAKAN putus.
sy tegaskan kat sini..XAKAN PUTUS.


jadi apa gunanya kita hidup atas dunia bersuka ria,,
tanpa sedar,, Allah lah penentu pengakhiran kita..
xsalah.. mmg xslah kita bersuka2.. as u all know la
aku sendiri org yg penuh dgn gelak tawa..
xpenah nya nak serius..
tapi konsep bersuka ria ni bnyk mazhabnya..ecewah
jadi.. senang cita.. bersuka ria.. janganlah smpai 
membelakangkan syariat..meninggalkan agama.
dan yg plg pentg melanggar suruhanNya..
ini penekanan yg plg pentg. suma yg membaca sila ambil 
iktibar.


jadi..bgn2 dan berubahla,, detik masa kita as 'banduan' tak 
penah nak bertambah.. ada dan akan smpai masa kita akan
dihukum ataupun dibebaskan..jadi anda nak jadi yg mana?
tepuk dada tanya iman..soal lah hati..
apa usaha anda selama ni nak jadi hamba yg TERRBAIK??
sama2 kita muhasabah diri tau kawan2..=)


p/s: Angin kau nyanyikan lagu..
      untuk permataku..tenang selalu..
      bayu..smpaikan berita.. daku kini 
      ceria..aman dan bahgia..selimutkan
      rinduku..bersama malammu...=)

No comments:

Post a Comment