Thursday, January 06, 2011

Sengal..ketawa..dan AKu~

   hari ni..hari kedua..aku born into new person..(act blog aku yg born~ coz aku lupa pasai password belog lama!) hampess~..hahaha..mmg sengal..haha..bru2 ni..tetiba tercedera plak en..act..semlm la..haha..skali lagi Dia igtkan aku padaNya..serius..aku igt aku ni betol2 tak sempat kawen da...pas 'injured' uh..aku mmg tak sedap ati ar..rempit ngan kawan aku~..ermm...

  Takpa2..aku tau satgi ramai plak sediy aku takda..kah7~ berckp soal sengal ni..konteks dia luas..ahahaha..tak pasti sebenaqnya..tapi en..gua rasa la.. u all yg penah..or sedang..or wat2 tak kenal aku..face 2 face..mesti penah terpk..terdetik,..or tercirit..pasai pekataan 'sengal' ni pada aku...ahahaha...tapi klu nak habaq pi kat ang..owg2 blah area utagha nuu..tarak pakai ar pekataan ngada cmtuh...depa nnti kata kat ampa lagu ni..ang ni cempegha la! takpon..loqlaq! tak pon..kepala tak kat lutut~..ahaha..mmg kasaq tpi sedap~

  ok! berblk pada ttg sengal aku ni..aku happy sebenarnya jdi gini beb..tlgla wei..hahaha...ni adalah aku..aku adalah ini..(smbil mendabik2 kepala~..ahaha)..ahaha..dan bila sengal ini berlaku..terjadilah ketawa...prinsip idop aku..sapa tak ska ketawa..mmg gila!..ah..pa ku kesah..as human being..kita kena teruskan hidop sebaiknya..ketawa tu juga perlu dlm kehidupan..pecayalah..kehidupan anda akan disinari dgn kebhagiaan jika anda kuat ketawa mcm aku! ahahaha...bajet~


    Penah stu ketika..aku punya baik wat sengal kat slh sowg kawan aku ni..tetiba dia emo! ahahhaa...pastu dia tanya..'ko tak malu ke owg gelakkan ko?'..uish..ikot ati aku..kang aku cepuk gak bdk ni..hahaha...dgn muka selamba..aku pon bls..'hekeleh kool la beb~aku ska owg gelak sbb aku..aku tak kesah owg pk aku mcm bdk bodo ka..apa ka..bila tgk owg gelak2..hepy2..aku rasa senang hati..ketenangan yg tak thu beb..nak xplain cmna wei~'..ahaha..reaksi..dia..wat donno kat aku..pastu aku pon..selmba..smbung crita sengal2 aku blk..ahaha..sehari kalu tak dgq perkataan sengal ni drpd sesapa..sah2 tak lengkap idop aku..kekadang bosan..tapi..ok la tuh..kan..ada gak gelaran aku~

   Hati setiap manusia kena ditanam dgn sifat positif..kadang kesdihan itu penah dtg,..tapi pecaya la,.. Allah Swt..sengaja memberi kita rasa sebegitu..agar kita tak lupa padaNya.. Dia sentiasa merindui suara2 lembut dan tulus dr kita semua as His Servant~so..enjoy ur life with his blessing.!(ececeh..speaking plak..mentang2 sem ni..bru amik bi lak en~ hahahaa..mau bodek teacher nih! hahaha)..ahaha..idea nak siapkan assignment tak muncul2,, idea nak tuleh belog membuak2! ahaha..tu la aku~


   Aku rasa sgt2 bhagia la gini.. hidop dgn way aku sendiri...aku tak kesah la.. apaowg nak kata~.. sbb aku cmni..tapi ..aku amat harap Allah Swt..tak pinggirkan aku drpd terus menerima hidayahNya..jika aku terus bersifat begini..Amin~
sekali tgk.. mcm situasi,,aku ngah sembang ngan kengkawan aku lak..dgn aksi..'wei tlgla pecaya kata2 aku ni wei..!kah6~

  

No comments:

Post a Comment