Saturday, September 24, 2011

Aku biarkan Air Mata Ini menitis...

Bismillahirrahmanirahim..


Di sbalik senyuman tersimpan satu kedukaan..
Di sebalik hilai ketawa.. tersimpan seribu luka..
Di sebalik kejernihan sekeping wajah, ada satu rahsia..
itulah aku. ya mmg aku.


Ya Allah..
Kau peganglah hatiku ini seperti dulu..
Seperti mana.. satu ketenangan yg tak pernah aku rasai..
Di mana aku menjadi pedamba syurgaMu yg setia,,
Di mana aku seorg yg takutkan neraka..
Ya Rabb..
Kau Maha Pencipta
bantulah HambaMu yg hina ini..
yang kadangkala terkalah..dengan arus dunia..
yang sekali2 kala.. menjatuhkan air matanya kepada
makhlukMu yg hina..


Sesungguhnya..
aku hambaMu yg hina..
yang mungkin telah menduakan cintaMu dgn
cinta manusia yg sekejap cuma..
terbukti.. cinta manusia hanya bersifat sementara..
tapi Kau.. sentiasa ada..lebih dekat dri yg aku sgkakan..
mgkin hanya menanti detik bila aku akan kembali kepadaMu..
Ya Allah.. kau kurniakanlah aku jalan..
jalan utk kembali ke arahMu..
sungguh. perit.sgt perit.
mujahadah itu bukanlah satu mujahadah jikalau tiada keperitan..


Ya Allah..
Kau lindungilah aku dri menempuh ujian ini lagi di masa hadapan..
keperitan itu sgt dalam.. sehinggakan aku terasa makin jauh driMu..
Allah.. terimalah taubat hambaMu ini..
sesungguhnya.. Kau lah sebaik2 tempat pergantungan..
Kau akan letakkan tempat yg terbaik di kawasan yg sepatotnya..
Jadi.. apa yg mampu aku lakukan..adalah bangun dan berubah..
bgun dan bertawakallah..bgn dan menangislah keranaMu..
kerana aku tahu.. setiap titis yg mengalir itu.. ada ganjrannya buatku............


p/s: harap2 junior bilik aku xpasan aku tengah nangis sorg2.T_T

No comments:

Post a Comment