Saturday, November 26, 2011

solehah kah aku?

kadang2 aku penah rasa aku tak layak utk bernikah.. 
a.k.a punya teman hidup. dgn ketidakmatangan aku.. 
kelalaian aku.. masyaAllah. jauh utk itu..tapi bak kata 
mak aku, dia slalu kata.. sesiapa atas dunia ni tak penah sedia utk 
kawen. begitu juga segala keputusan yg kita decide dlm idup..
suma sama. banyak keraguan.




tapi kepada bakal suami aku.. (yang sgtlah malang..ahahha)


saya xreti nak mengada2 sgt, tapi saya memang manja.


saya xbrapa nak pndai sombong dgn lelaki, tapi saya 
suka berckp dan layan org tua.


saya xreti nak ckp sweet2, tapi saya janji.. 
kamu ja yg saya serahkan segalanya.


saya bukanlah chef terhebat di dunia, tapi saya dahpun
belajar sikit2 dan insyaAllah apa yg saya sudah masak, 
sumanya boleh dimakan dan dijamin halal.


saya bukanlah qariah terbaik dunia, tapi saya seorg yg
Allah bgi peluang utk membaca AlQuran walaupun
masihlah bertatih-tatih.


saya juga bukanlah yg cantik luarannya, tapi sy sudah 
cuba sedaya upaya memperelokkan yg dalam.sedaya upaya.
Hanya Allah yg tahu.


saya juga bukanlah anak yg solehah, tapi saya mmg
banyak berdiam diri, melawan kehendak diri apabila 
berhadapan dgn kehendak mak dan abah.


saya juga bukan lah wanita yg boleh melontarkan 
bahasa Arab dgn begitu baik,tapi saya tahu nama
yg baik utk anak2 kita, nama yg datangnya dri Al-Quran.


saya bukanlah manusia yg ada kekayaan harta, 
tapi cukup setakat saya ada apa yg perlu ada,tu dah memadai.


saya bukanlah dari golongan keturunan raja2,tapi saya
hanyalah cucu cicit Nabi Adam, datangnya dari setitis air yg hina.
tq Abah..(hehehe)


saya juga bukanlah wanita yg lengkap segalanya, tapi saya 
perempuan yg cuba hidup dgn gembiranya. 
sy mmg mencuba. sedaya upaya.


saya juga bukanlah wanita yg pemalu dan sopan, tapi saya
cuba utk tidak menyusahkan org dgn kesedihan yg saya alami
dgn ketidaksopanan saya, supaya org melihat sy sentiasa bahagia.




saya juga bukanlah wanita yg suci dari segalanya, tapi saya
tak membenarkan sesiapa mencuri hati saya SEPENUHNYA
sebelum sy beri hati sy pada Allah, dan insyaAllah kamu.


saya bukanlah wanita pertama yg hadir dlm hidup kamu mungkin, 
tapi percayalah, sayalah wanita terakhir yg mencintai kamu sepenuh
hati hingga ke akhir hayat.<3


jadi.. persoalannya di sini.. sudah solehahkah aku??


herrmm~

No comments:

Post a Comment