Saturday, December 24, 2011

apa aku ni??

fokus faz fokus..
apa pkiaq2 cintan2 nih.. 
kata nak dean list lagi..
apapon,.dean list dgn berkat Allah k..
ada bdk suruh aku buat vlogging??
gila pa..
ak ni pemalu ok..
ahahhaaha..
pemalas. tu ja bleh komen utk segala sem ni.. esok segala 
kesengsaraan akan habis..
dan saya akan fokus..
skrg menangis dulu.


sapa tak sedih.....
ermm...
sedih sbb apa??
fuh.. aku dgr lagi..suara tu
dan aku sayu..
moga Allah pertemukan dia dgn pilihan yg lebih baik..
aku tak layak.. dan salah aku.. aku mengganggu hidup dia.
aku tak patot muncul dalam hidup dia.
aku dah kotorkan hati seorg hamba.
aku dah ubah satu cinta.






jadi dlam tempoh 'menahan diri' ni..
sakit..seksa.. Allah ja yang tahu.
aku hepy sbb aku penah rasa.
jadi bila org bercerita ngan aku soal hati.
aku leh senyum tanda aku tahu rasa itu.
sgt.aku dah tahu...
jadi isu menghukum manusia lain xkan ada.
spa kata jatuh cinta tu hina?
x.sgt tak. Dia nak kita percaya kita ni tercipta utk satu sama lain


aku penah rasa dibenci.. dikeji.. suma ada. carca marba.
hidup cukup indah..colourful dan indah..
turun naik iman.. fuh terbaik!
aku syg Allah.. sgt.
terima kasih Allah..
kerana mengurniakan satu rasa yang mgkin menggoyahkan imanku padaMu..





tapi disebalik sgala yang berlaku..
subhanallah! indah..
aku leh rasa manisnya satu penantian.
penantian atas jalanMu..
Kau sahajalah tempat aku dan dia bergantung..
tapi..


Tika ini..
aku merasakan..
aku semakin tak layak menjadi pilihan yang terbaik..
jadi doaku.. agar dirinya,,
mendapat pilihan yang mana..
Allah sediakan ganjaran yang indah utkNya atas dunia..
dan akhirat..
aku akan mengasingkan diri buat seketika dari dunia ini kelak..


tak sabar menanti detik 'pemergian' ke tempat itu.
dunia ni xdak apa2..
ada ketika aku ingin bertanya pada mak aku..
'mak..cek ni solehah tak? anak yang baik tak??'
tapi mulut slalu terkunci.
hati risau mak panik.anak dia yang hepy go lucky berckp emo.
jadi aku terus menunda niat itu sampai ke detik ni.





bila pandg muka abah..
aku sedih.
Allah akan amik beliau.
atau aku yang diambik dari beliau.
aku sedih.
hati rasa berat setiap kali memikirkan hal itu.
hal ini sama.
kadang2 kita syg kat sumone smpai rasa macam..
nak telefon dan menjerit '_____ dtg sini! kita nikah' ahhaa(<< gatai gila!)
tapi if xdak jodoh..
hang buat la mcmna pon..
dia takkan jadi milik hang pon..
mungkin esok kawen,lusa dia mati
atau hang sendiri yang mati


aku malas nak pikiaq kadang2.
letih.
bila dtanya kenapa kurus?
aku xcukup tido.(betoi kah?)
tapi..hakikatnya..
aku derita, dgn diri sendiri.
aku derita tak dpt jadi hamba yg baik.
apa aku ni?





bila satu ketika kawan2 bertanya kisah aku
yang sentiasa bahagia..aku bkk skit..
nangeh depa,
aku sendiri yg gelak.
ntah., susah nak menangeh depan org
sebab tau muka aku huduh time nangeh.=.=
jadi..
xpayah nak sedih2 sgt.. esok jatuh, lusa bangun balik.


Allah ada..
sentiasa.. Dia dok perati ja kita,,
apa tindakan kita,,
hati aku ni,.. nak jaga... cmna..


jadi faz!
just let him go sincerely..
dia Allah punya..
aku redha.. insyaAllah..
walaupon aku slalu diusik2 dgn lagu2 yang jiwang..
dan aku akan melarikan diri,,
sbb nak terima hakikat bukan sekadar ckp.
tapi kali ni aku redha.
biaq ja..
aku milik Tuhan.
Dia milik Tuhan.
jadi apa hak aku?? xdak.
sorry faz.
u are nothing..


dgn ini..
saya dgn redha melepaskan segalanya yang ada..
hanya kepada Allah..
biarlah Allah yang uruskan..
maaf nama saya bukanlah (jiwa yang tenang)
tapi apa yang sy akan buat ialah menjadi hamba yang terbaik
dan melalui suamiku nantilah..kaki ini melangkah ke syurgaMu
Ya Allah..
terimalah aku..bantulah aku..
jadikan aku sebaik2 pilihan dan sebaik2 wanita yg mampu
memimpin generasi..
darah keluargaku..dgn cara yang diredhai..
dgn penuh adab..
dgn penuh harmoni..
dgn penuh kehormatan..
agar anak2ku nanti bisa menjadi..
sebutir permata yang bisa mendoakan aku..(pun jadilah..syukur..)
sebutir bintang agama yg berjuang atas jalanMu..
Allah..sesungguhnya terlalu bnyk kekhilafanku..






bgun lambat subuh sbb malam takleh tidoq...
mulot asyik berckp..
susah nak kontrol kemrahan..(kenapa aku ada perasaan marah?? sakit ok)
selalu bgn pagi dan sedih.. apa kah amalan aku yg dibanggakan semlam??
selalu malas wat keja..
selalu tegoq bdk bilik aku dan bilik depan macam aku bagus..
selalu gelak2 macam bagus..
selalu berckp soal agama macam bagus (aku xleh berdiam.. tlgla!)
selalu emo2.. ahaha.. selalu sgt..
selalu rasa diri mcm ok. tapi ok kah??
selalu tak hargai tubuh badan sendiri..(nak mati awai ka? kata nak kawen..ahaha)
selalu hilangkan tasbih sendiri di sekitar bilik.. pastu dkt2 semayang baru teringt..

(kecewa hati ja yg tahu if tak jumpa..ahaha..emo)
selalu baca Alquran laju2.. sebab meeting menanti.. teruknya!!!!
selalu berdiam kalau ada org marah aku.. mcm loser.
selalu marah adik aku tanpa sebab.. aku xmau dia rosak.
walau aku tau dia boleh tempuh suma ni. mak aku ajarq dgn perfect.
aku tau, tapi still takut. jadi aku selalu marah dia, dan dia tak bersalam 
ngan aku time blik.. aku faham dik, rasa sakit dimarahi, tapi ini
adalah kerana aku nak ajaq hang, jadi manusia.
selalu muka jadi merah padam, bila malu.. so suma org akn perli aku.ceh.
selalu bkk fb smpai lupa Allah.. Allah siapalah aku di sisiMU?? 
Allah.. Allah..Allah..
dan..
aku tergelincir dalam perjalanan mencri redhaMu..
kerana merasakan cinta kepada manusia..
bisakah aku diampunkan?? 
bertaubatlah faz....






jadikan aku wanita, anak yang terbaik..
insyaAllah isteri yang terbaik..
persediaan bermula dri kecik lagi..
mak aku mmg hebat..
meskipun beliau tidaklah bertudung bidang 60..
atau ustazah hebat di sekolah2..
tapi beliau insan yang hebat.
sbb lahirkan aku..
aku bahagia. terima kasih mak.
dan maaf, cek anak yang ego..
sebab xpenah nak ckp benda2 bersifat menghargai mak. dan abah..
selalu.. sebab xmau mak nangeh.. sbb cek xbleh tgk.
hati ni hancoq kalau mak marah.mak tak tau anak mak ni lemah.
abah tau. sbb tu beliau tak penah ckp benda emo..
sbb dia tau anak dia yang satu ni hati kering tapi paling lemah..
tapi abah ni, cek pulak yang kena cium dahi abah if nak blk..
hahaa.. suma org kat stesen bas tgk pelik..
anak yg cium abah..
tapi mak yg plg dekat kat hati ni..
sbb org pertama yg saya nak tgk tiap kali masuk umah..
adalah..mak..mak dan mak..
tgn mak panas.. waktu urut kepala saya haritu..
saya meraung dalam hati.. sbb saya ego.
saya xnangeh kat situ..
salahkah aku punya hati yang begini??


Allah.. aku redha... Kau mengetahui segala.. dan kepadaMu
kami semua kembali..


p/s: sepanjang menulis.. aku menangis dan lagu 'dia' mengiringi.
      sedap seperti biasa. harap hatinya Allah jagai dan moga Allah
      pertemukan dia dgn pilihan yg lebih baik dariku. Mulanya mengorak
      langkah, dan agar langkah ni Allah bantu. Selamat Tinggal syg. :)







No comments:

Post a Comment