Monday, February 20, 2012

errr..awk muslimah type apa???

err?? best tak tajuk..? ahahhaa.. dgn lafaz salam.. mari kita berbincg dalam bab nih..=)


skrg ni kan, kalau ditenung, rata2 sebenarnya golongan yg benar2 faham apa itu agama
sudah semakin bnyk dan mungkin sudah melangkaui dari golongan yg benar2 jahil.


tapi, Allah itu Maha Kuasa yg bisa membolak-balikkan hati manusia.=)
setiap manusia ada ujiannya, samada diterima secara langsng atau tak kan?


untungnya golongan yg jahil, mereka secara terangan telah diuji, tapi apakah terjadi
dgn golongan yg satu lagi?err~ meh dgr aku crita meh.=)

satu hari,


'Faz, apasal ada ya golongan2 yg mcm hang(=.=) kalau jumpa set2 mcm hang,
peluk2..cium2.. tapi ngan aku(kitorang) takpun?' <-- soklan yg mmg direct cmni..
bkn nak ckp aku ni lebih baik dari sesapa.


aku terdiam.


'Faz, apasai kalau kitorg tak join usrah diorg mcm2 paksa2 kitorg gak?'


suasana sepi.




'Faz, mentg2 kitorg tak pakai cm diorg,diorg tak pandang kat kitorg lgsg pon?'


masa rasa terhenti.


'Faz, kenapa kitorg takpahm apa yg diorg ckp?'


hati berdebar2.


'Faz kenapa cmni? kenapa cmtu?bla..bla..bla..


...........


*****************************************


Korang penah tak alami apa kawan2 aku alami,??
diisolate oleh golongan tertentu?
kaum lelaki mgkin kurang penangan dalam isu ini..
tapi aku sendiri penah merasainya.
apa yg aku ada skrg, bkn sesuatu yg jatuh dari langit.
itu shja yg aku mahu kamu tahu.


Inilah sebenar2 ujian kepada golongan ini.
senang utk aku katakan..
golongan yg paham agama.
terkejut jugak bila ada dgr, kakak usrah
tak tegur sbb tak wat sumthing ikut kehendak mereka.
sorry kalau aku nak katakan kat sini,
golongan seperti terlalu jumud dalam menegakkan kebenaran.


Senang crita.. (sorry nak ckp kasarq sikit naa)..


Hampa tau ka.. ibadah hampa tu Allah trima atau tak?
Hati hampa tu pakai tudung labuh tu.. mmg lillahita'ala?
Hampa tau ka golongan yg tak seangkatan hampa..
mgkin menghadiahkan selawat kepada Rasul Saw lebih bnyk 
dari yg ampa jgkakan???
Hampa tau depa msuk syurga or neraka?
awat? Hampa Tuhan?
Hati hampa tu, benar2 kah dikatakan bersih bila membuat bgitu?
Hampa sure depa tu tak paham agama mcm hampa?
Awat, hampa rasa hampa dah cukop Solehah utk jejak syurgaNya?


******************************************


Aku sendiri pon takut.
Takut nak berdepan situasi cmni..
ada pulak menghukum dan mengelaskan seseorg ikut bju dia???
mungkin aku sendiri bleh jadi cmtu.
jadi, teguran ini juga kepada aku sendiri.
benar, Allah itu Maha Pemurah, jadi kenapa kamu tak leh nak 
bgi sikit kasih syg hampa kat org lain..
tolong buang sifat menghukum, kerana Allah sendiri sengaja 
membiarkan kita melakukan kesilapan, utk membuktikan 
Dia benar2 berkuasa utk memadamkan walau setinggi gunung
dosa hamba2Nya....


p/s: org akan respect kita bila kita bukan shja tahu berkenaan 
       sesuatu perkara, tapi kita menjdikan ia sememangnya
       jalan hidup kita yg org lain boleh ikot.



No comments:

Post a Comment