Wednesday, February 15, 2012

Kisah lembu kenduri part 1

wah23... setelah sekian lama bersenang lenang berenang2 kat umah..
aku balik ke USM ni.
ceh. serius hati tertinggai kat umah.
=.=
Crita kali ni best., sebab berkaitan dgn imaginasi aku.., akakkaa
lembu yg punya kepala yg besarq wooo.~~
macam penah kenai.. tapi kat mana ya?


satu petang...
'Na...(nama aku kena panggil).. Bi..( adik aku pon kena.. gak..)
(neennooo.. nneeeennooo.. aura melarikan diri merebak dalam diri..)


Belum sempat aku angkat kaki nak nyorok.. dan adik aku pon terikut ngan aku..
abah aku dah terpacak dah depan kami.=.=


Tau dah, kami tak dapat lari dari 'tugas' itu lagi.


Dgn kaki yg gemalai.. (pemalas kan aku? masalahnya aku tgk adik aku pon 
lembik semcm ja kaki dia.. ERRRMM..=.=)


Aku bgn, dia bgn. aku duduk, dia duduk..(adegan ini berlaku di depan
abah aku yerp yg sedang perhati ja gelagat kami)
then, selepas suma benda adik aku tiru aku..
aku pon menjerit.. ' Yehaa.. aku ada kuasa buat hang ikut aku'
belum sempat adik aku membalas 'kuasa keperasanan' aku tuh..


'SUDAH!!! hampa jgn nak wat drama.. pi bagi ayaq kat lembu cepat!!!'
drama abeh, mencecet kami lari.. (ahahaha.. tapi aku tmbah sound effect
dgn jerit2.. kakakaka..)


aku dan adik aku cepat2 capai tudung.. kuarq umah. fuh., ada langit rupanya..
(sebab aku tak kuarq umah slalu, benda wajib tutup bukan perkara mudah..=))
abah aku dok cekak pinggang dah.. (ahahaha.. sja wat lambat2..)
then.. abah aku kata.. just bagi minum ayaq ja..sbb dia tau aku takut
kat lembu tu..( hampa tgk pon takut, sbb kepala dia besarq sgt.=.=)
mak aku pon join..  sekali dia sua(hulur) beg plastik wana hitam


'ha, boh 'garam' ni dalam ayaq lembu..'
  aku ni smbil usha beg plastik tu, smbil interpret apa tujuan 
letak garam ni eh? mungkin nak kurniakan garam.......'naaa!! cepat ar!
hang dok nganga pa lagi?'.. aku usha lagi beg tu, aik.. apasai garam ni pelik ja?
aku genggam and tanya mak aku..'serius nak buh 'garam' ni?'
mak aku kata.. 'ha..ha...' smbil angkat ayaq pi lembu aku tu..
(oopps! lembu abah aku tu)


mak aku da nak hot.. jadi aku takut nak tanya2 lagi..
sedangkan aku kenai itu bkn garam,..
then aku dah genggam nak bubuh dalam timba ayaq lembu tu..
mak aku menjerit..


'NA.. hang nak bubuh apa ni??'
kah9.. aku berderai ketawa..
'makanan arnab. tapi mak kata garam.. cek ikot ja ar'
bdak bertuah ni.. aku gelak lagi..
abah aku geleng2 kepala.. pastu last2 dia pon gelak.
ceh. sepanjg hari topik 'garam hitam' ni
jadi bualan..=.=.. 
ini makanan arnab.ada rupa garam tak?


p/s: terbukti, saya sangat takutkan mak saya. =.=











No comments:

Post a Comment