Thursday, January 19, 2012

Tut..tut..tut..

tut...tut..tut...


*************************************


kita manusia selalu sgt nak dapatkan redha manusia.
senang crita kalau dri konteks anak dan parents,
termasuk lah aku sendiri
kadang2 macam nak sgt peluk2 mak..
abah.. hahahaha.. rasa xnak bagi dpa pi mana..
nak sentiasa ada ngan kita..
nak dgrq selalu pasai depa..


nak duet.. mintak kat depa..(ya ka aku mintak? ahaha)
nak ciuman..
nak kasih..
nak perhatian.. sentiasa nak.. nak dan nak....
tapi mcmmana pon kita bergantung sgt kat manusia ni..
depa tetap akan pi.. pi dan terus pi..
pi mana? jumpa Pencipta kita semua..
pernah kita pikiaq dak?
dok sat.. tgk tgn.. tgk kaki.. tgk mata..


cmna kalau takdak tgn..
takdak mata,,
sng cita.. bnda paling simple.
takdak rambut.
walaupon kita pakai tudung.. tapi kalau just takdak rambut..
(terpotong rambut silap)..
sorry to one of my dearest..~_^


rasa cmna?
rasa @$#@%$%$%**8 kan?
jgn nak tipu aku, aku pon manusia gak. aku tau.
jadi kenapala susah sgt nak pupuk rasa syg kat Tuhan.??
Fine3.. ampa tak syg kat aku, suma org..
tapi tolong la syg Tuhan dulu.
ampa kejarq2 manusia macmana..
depa pon akan  tinggaikan ampa.
selain dari kenangan2 yg hanya kekai kat sini.
(tgn ku letak di dada)..


segala perkara dtg dari Dia.,
aku tau aku tak baguih mana..
tapi apa yg aku nak aku, hang suma org sedarq..
kalau kita telampau sygkan manusia skrg, akan datang,,
biarlah kerana Dia.
come on!


kita syg lah macamana kat org tu pon,
dia akan pi.
ada bukti manusia tak tinggaikan kita.
aku nak tunggu buktinya.
nak tgk buktinya.
if xdak dan ampa mmg tau xdak. jadi tlg dgrq ckp aku.


Ayuh!
bgun2.. bergerak..bergerak.. berjalan lah kepadaNya..
jom kita sama2 bgn dan berubah lah..
apa yang hampa dok berharap sgt kat manusia?
kalau nak syg ya, silakan.. sila.
tapi pls syg sbb Allah.
ngan mak abah..
ngan adik beradik.
tlg semai dalam hati detik kerana Allah.
if tak boleh, mohon tukarq hati baru..
plz..plz. plz.


jgn jadi manusia yg terlambat.
terlambat tersedar,..
aku tak suruh ampa suddenly jadi ustazah/ustaz in a blink of ye
tapi kita muhasabah diri balik.
sampai bila wei? sampai bila nk biarq hati kita cmni.?


****************************************


tut..tut..tut
panggilan diangkat.
'Assalamualaikum.. mak!'
  'Hang bila nak balik sini?'
'minggu depan.. awat?'
  'ahahha..'
'suma sehat?'
  'mak sakit.. asyik terberak2 ngah jalan'
'Allah..pasaipa.. akakaka.. ha.. haritu glak kat cek'
  'HAHAHAHAAHAHAH'
'seronok noh.'
 'takpa na.. jaga diri baik2.'
'mak pon.. kim salam kat suma...'


tup. talian diputuskan.


p/s : Very cold person is me.=.=

No comments:

Post a Comment