Saturday, February 19, 2011

crita sekolah2 duluh..ehem3..

kesah ketika sekolah2 duluh2..




ok! dgn lafaz bismillah..
kawan2 skrg nih aku dah aktif menulis.. hahaha.. mengenai kesah zaman sekolah2 duluh.. aih..sonok bila igt.. bnyk benda yg dibuat dan terbuat dan rasa nak buat2 lagih..
ha! kenapa? ntah.. tapi.. feel mmg terbaekkk!!

ok.. skrg kita start dgn kesah2 baik2 dolu2..
ketika zaman persekolah (caih! ayat skema.. tlg faz sila jgn hipokrit!).. ok.. start blk.. zman sekolah sonok..! mcm2 rasa nak explore! yg aku plg hingat.. poket dgn kat bahagian leher baju aku tak penah puteh!! aku mandi la mcmna pon.. ttp macam tuh.. pa masalah??

hahaha.. tula namanya kanak2 aka.. bdk2.. kita lalui zaman jatuh,zaman teriak,.. zaman syok sendiri.. zaman 'puppy love yg tak guna'..ahhahaaha,,rasa nak suka kat sorg bdk hingusan cukup mudah.. kenapa? sbb kita tak mtg. tak pk impact2 yg bakal terjadi yg pk..suka.. suka dan suka. hahaha.. dan jujornya aku pon dulu2 cmtuh,. xdak masalah la.. sbb itulah manusia.. dilahirkan utk melakukan kesalahan dan menginsafi diri.. (tu pun kalu sedar lah kan?)..

kita bergelak ketawa dgn kawan2.. cekgu2.. pegi sekolah bwk 7 kupang.. beli aiskrim..bergaduh dlm bas sekolah.. balik sekolah menangis.. terjatuh.. tertinggal fail dlm bas.. smpai rasa xnak g sekolah dah.. bgn lewat pastu nangis takmau p sekolah.. tuh suma aku penah rasa.. dan aku wat! hahaha.. mmg smpai la nih..kdg2 nak wat lagih..hahaha.. mengada sungguh! suma mengajar kita erti kehidupan.. bagaimana kita bgun dan terjatuh, dan tergolek.. pastu bgn blk..bergolek2 blk dlm kehidupan nih..kan??

kehidupan sbg pelajar2 mcmnih la..

  
  tapi yg pasti..semakin aku atau kita semua membesar, rasionaliti dlm minda pon meningkat.. sebagai contoh yg sungguh mudah..kecik2 dulu men 'kawen2'..ha.. sat jadi bini owg tuh..sat jadi bini owg nih.. hahahaa
cuba ketika umo menjengah 20 thn nih,..kita jumpa owg yg sama.. men kawen2 lagi?? da bran?? hahaha.. sah2 segan smpai lari dok bagan..hahhaahaha..so..segala words yg disebut jugak dipertimbangkan dulu..mula mencari identiti.. bila usia dah berubah angka ke mata puluh kan? Am i right?itu membuktikan kita sebenarnya dah mula dewasa.. dan dah makin jauh dri zaman anak2 sekolah itu........

 Salah satu perkara yang sempat dipesan dan plg diingati oleh aku sepnjg diberi peluang berdiri dan bernyawa di bumi Allah ini.. ada bnyk perkara.. moga warga2 pengajar ini..sentiasa dirahmati olehNya.. dan menerima hidayah,,

pesanan2..
pn Geraldhine: u must spell furthermore more than 1o times!! smpai skung setiap kali aku guna words nih..aku sentiasa terigt2 kata2 nih!
mr Rajan: u'll become scientist! hahaha.. yup sir..i'll be ur scientist soon! 
pn khairina: keikhlasan itu hanya timbul sekiranya kita lakukan kebaikan pada owg lain..tapi kita tak igt lgsg.. ni cekgu matrik aku..yg aku rindui sgt!!
ustaz Zaidi: kamu sedarkah setiap kali kamu buka paip ketika kamu membuang air dlm tandas tapi kamu belum 'benar2' menggunanya.. belaku pembaziran di situ?? ermm..aku ska wat,, smpai la kot.. (hahaha..takmau komen lebih2)
mr Khairul: bedah, am i right? beliau kasik nickname kat aku.. sesuka hatinya.. sbb aku bnyk ckp! haduss.. hahaha... serius rindu pada beliau.. takpa2 sy akan pegi melawat Melaka satu hari nanti! insya-Allah,.

kalau nak crita kesah2 pasal cikgu2 bnyk sgt2..tapi aku da tak hingat nama...tulah masalahnya.. hahaa
well.. as a student.. benda2 nakal.. takkan tak penah wat?? tambah lagi kalau kat boarding school?..cuba korek2 blk..hahaha,,, and aku salah sorg dak yg agak 'bermasalah' duluh.. tapi sgt bernaseb baikk.. korg nak tahu crita per??? wait till next post ekh!

(p/s : aku ada Ca la minggu dpn.. dua plak tuh..haish..bila nak kuar merendek nih..)

2 comments:

  1. ayuh kembali ke sekolah..!!! ahaha.. sye pon rindu jugaakkk!!

    ReplyDelete