Thursday, February 17, 2011

pengalaman..kesdihan dan~

yeah,,.dgn theme sekeliling yg penuh dgn baju2 kering.. serta dgn lafaz bsmillah.. tgn aku mula menaip...

skrg nih kita sama2 berckp mengenai kehidupan..susahnya hidup, siboknya hidop..saketnya perot..dan macam2 lagi.. padahal sebenarnya lebih ramai yg ada ujian yg sebenarnya hanya HATI2 yg terpilih jer dpt tempuh... sekrg aku nak story psal pengalaman handle anak2 yatem ritu..pergh!! walaupon penat gila.. smpai dua hari mata aku kuyu dan tak riuh-rendah mcm biasa..kwn2 yg trai nak dkt aku pon.. nak CHAT ngan aku kat ym pon aku tak lyn..hahaha,, act aku tereffect dgn feeling time hendle diorg (ditujukan kepada anak2 yatim)..

time tu bnyk aktiviti dan sepanjang hari keje diorg makan ..suma ditanggung..aku sbg fasi.. pon dok sekali dgn diorg.. bak kata seorg PAKCIK..'ko kan fasi yg mesra alam...'..silence.

   diorg mula2 pasif..dan ke mana pegi nak duduk dgn geng.. aku terpk..maybe bgi diorg kawan tuh pntg.. bila menjadi anak yatim.. kawan2 tu sumber utama.. bnyk yg jdi anak2 yatim nih.. muda2 lagi..comel2.. kecik... mcm nak ketok2 pon ada..hahaha.. (kejam.. mcm biasa,..).. mula2 diorg sgt pasif..ada yg menyampah lah bila ajukan soklan.. taknak jawab.. aku berpk..cmna nak kasik diorg ni hepy dan enjoy..?? so,,aku kena mula duluh.. yeah sperti biasa dgn lantg aku gelak kuat2 and membangkitkan semgat semua.. aku thu.. di seblk gelak tawa.. ada sesuatu yg kurg..kasih syg,, mmg OBVioUS nmpk.. ada sowg bdk group aku yg kecik molek..kamar aku panggel,, hahaha,, dia mcm syg nak tinggal USM time tuh..aku mmg tocing gila.. serius..pedih mata + saket kepala sbb berpura-pura kool.. lepas diorg blk.. setgh jam kemudian ..si kamar nih tepon..'kak faz..'..aku bls'ya..awat tepon??'..'rindu'..hahahhaa.. terburai aku gelak,., act aku nih bleh assume diri nih sgtlah hipokrit klu bekaitan benda2 ni.. dan bak kata owg utagha..ketegarq! hahaha

aku gelak2..smpai dia letak fon..pas dia letak.. aku rasa hatiku yg hancur?? Why? taktau.. tapi mcm bru lepas break..(hahaha,, bidalan yg cam...) aku bygkan..dia takda parents... aku takley tlg.. aku tak mampu wat apa..
next 2 day, dia tepon lagi..dan sekejap sgt.. dan bertanya satu lagi soklan yg,, mmg wat aku tak brapa senang dudukk..'akak bila nak marih sinih..(dialek kelate..)..'akak bz la dik.. disusuli dgn hilaian ketawa ntah apa2 aku..'tut..tut..tut...talian dah putus rupanya.. aku tak mmpu nak wat apa..and sekali hati aku.. hancur..(aduh.. byk kali ditinggalkan nih!) hahaha..

so.. jom sama2 muhasabah diri..jgn asyik mengeluh,, enjoy our life.. tepon mak slalu..(pesanan utk diri senrik..sbb dkt dua minggu diam tnpa khabar berita kat family..),,kita taktau smpai bila kita ada insan yg bleh kita panggel..'mak..abah..'

 P/s: Insya-Allah..suma adik2 ku,., akak akan pegi nanti dgn suma2 ajk haritu satu ketika(wif hensem boy yg hot sgt hari tu..).. takpon akak pegi sowg..insya-Allah.. masa itu akan tiba.. kita kuar makan kfc reramai yep!!

No comments:

Post a Comment