Monday, April 25, 2011

kesah sahabat A dan B

dgn lafaz bismillah..

satu hari.. berjalanlah seorg A ni dan bertemu di tgh jalan..
B..mereka berdua ni.. punya minat yg sama..
ska warna baju, ska makanan yg sama..
dan Allah pun nak nguji hati2 A dan B.. ni..
mengurniakan perasaan cinta juga pada insan yg sama!! ha,, jom kita ikuti kesah 
rekaan aku ni.........(burink stado~)
jadikan renungan~

A:Wei, B, apa pandgn hang pasai C?(org yg mereka berdua cintai..)

B:Eh, awat hang tanya? ntah.. dia bek la.. tapi aku lagi bek la.. hahaha
   (terpengaruh dgn tahap keperasanan penulis..im sorry!) 

A:La.. aku pon baik jgk la kan... kalu dak..ang tak jadi bek la kan..
    ulalala~(kuat perasan plak depa ni..)

B: Dah2.. ni hang tetiba ckp pasai C ni awat?ang minat kat dia ka?
    Aku cm dah lama perasan ang dok sengih2 tgk dia..ja..(smbil angkat2
    kening..)

A: Aish.. mana ada.. aku saja ja tanya,.. aku tgk ang pon mcm syok kat dia ja..

B:ahahaha...sapa tak suka wei.. bdk bek tuh.. kan..tapi aku ni
    kan tak ska kapel2 ni... just kalu ya kagum ja la..
mana comei lagih?

Depa berdua ni menafikan rasa masing2.. sbb diorg sedar.. mereka punya rasa yang sama..
Demi menjaga hati shabat masing2..

Sehinggalah smpai satu saat.. si C... ni berkahwin dgn yg lain..
dua2 terlopong.. tapi mereka tetap tersenyum berdua.. 
sebab sahabat yg disayangi masih ada..

kemudian,..
Allah turunkan lagi ujian kedua..
mereka turut mencintai org yg sama.. dan ketika itu..msg2 sgtlah 
memerlukan teman hidup..kerana memandangkan usia yg telah
agak terlajak..(hahaha)
apahai bdk2 ni pegang2 tgn nih??~pelik~

A:Aku nak kawen la wei..,B..

B:Alhamdulillah.. mana aci.. aku pon nak kawen jgk.. ang nak 
   tinggai aku naa??

A: Aish..mana ada.. tapi la ni.. aku rasa.. ang pon ska kat owg yg sama..

B:sapa2??(wat2 taktau..padahai..)

A:D kan??

B: Kalau ya pon.. ang nak wat apa??

A: xdak apala..

B: aku tak kesah pon..aku da cukup bahagia kalau ang nak kawen..
    takyah la kesah soal aku.. Aku da bahagia dgn kaseh syg ang dgnNya..

A:B...

Sampaila waktu..A pon da nak kawen ngan D..segala persiapan
pon dibuat.. Hantaran suma da ready..B pon ada di tempat kejadian
itu,..dan..
tetiba..

D: Saya xnak kawen ngan A, tapi saya nak B!(teRRoknya)

dan dgn keadaan yg kelam kabut.. A dgn tenang bgn memegang
tangan B dgn erat dan kehangatan..'Allah dah hadiahkan aku,
seorg sahabat dunia dan akhirat..seperti ang B.. aku da bahagia..
dan maafkanlah aku..sebab aku seketika lupa ketentuan Ilahi padaku..
bahawa sahabat itu tidaklah serupa atau sama dgn soal cinta..terima
lah demiku,kwan'. A tersenyum..ikhlas..

B merenung ke arah sahabatnya,  
'Wahai sahabatku, sesungguhnya di saat kau berkata kau ingin berkahwin
itulah, aku sudah padamkan niatku utk memiliki sesiapa..kerana sebaik2 
sahabat adalah sahabat yg mengiyakan sewaktu kau berkata tidak..
mengangkatmu ketika dirimu jatuh,, tersenyum ketika kau marah juga
menyiram kuburmu ketika kau mati dulu.!! kah9!!'
A menyekeh2 kepala si B sambil ayaq mata laju mengalir..

Akhirnya, kedua2 mereka kekal bershabat sehinggalah ke akhir hayat..
Amin~

Agak2..kita suma buleh tak jdi cmni??tepok dada tanya iman..

p/s: haha.. kalau kepada sesapa yang rasa la ni..dia memntgkan
      org yg dia cinta lebih dri apa yg dia ada iaitu kawan..,
      bek blk dan renung dalam2.. kawan yg bek bkn juai
      macam ayaq tepi jalan, cinta?? skrg..dah cukup
      murah menjadi jualan. 

9 comments:

  1. kenapa D tak kawen ngan A dan B........
    hahaha, isu poligami.......

    ReplyDelete
  2. haish..tokwan ni...habaq kat nenek satgi bawu tau..

    ReplyDelete
  3. ehem2..ader udang sebalik mee kisah blok hang?

    ReplyDelete
  4. waa...deep meaning.. ^^, tade butang like ke?

    ReplyDelete
  5. mana ada.. sila bgi duet pada saya..ahahah.. sama2 kita amik iktibar na..

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum...


    saya just blogwalking kat sini. baru tahu pasal blog ni..

    anyway kalau ada masa, silalah berkunjung ke blog saya.

    happy blogging :-)


    regards,
    BLADE EDGE

    ReplyDelete
  7. waaalaikumsalam.. tima kaseh yerp..

    ReplyDelete
  8. ngeng la ang ni wei!! hahaha..

    *kagum gle aku berjaya bace sampai habis cte ang yg dok melalut ni, siap dok ulang lg part yg aku xpaham tu* XD

    ReplyDelete