Wednesday, March 23, 2011

moga kalian yang membaca hepy2 slalu..

dgn ucapan salam dan bismillah..
aku bz dua tiga detik nih..tapi
nak berkongsi jgk sesuatu..
bila ada seorg shabat bertanya..
apa tu kemanisan iman???
renungilah tanda kekuasaan Allah~

ahaahhaha.. aku ngan selambernya menjawab..
' aku pon penah terpk apa yang ang pk..' smbil 
senyum2 cm kambing..

ya..ya..ya...
nak semai cinta tuh sgt susah..
tambah lagi kalu kat sumone yg kita tak penah nmpk fizikalnya..
tapi dia ada...
macamna dia ada?
trai hayati lirik lagu  Open My Eyes by Maher Zain..
lagu tuh mmg terbaek..
nak terangkan.. kewujudan Allah..
tapi aku..
cuba jgk menjawab soklan kawan aku tuh..
dgn ayat aku sendirik..
kalau tak betol..
silalah sama2 betolkan yerp..
kawan aku yang maseh menunggu jawapan..
aku pon ckp..
'penah tak ang rasa saket klu owg pukol ang?' dia angguk tanda setuju..
'penah tak rasa tiupan angin?' dia still angguk setuju.. dgn muka yang
begitu eager nak tau.. ahahhaa
dua perkara nih yg aku sempat sebut kat dia..
dgn muka yang aku taktaula cmna..
aku kata..
'penah nmpk bentuk fizikal dua benda tuh?'

dia berpk sat..pastu menggeleng kepala..
cmtula Allah..
kita tak perlu kenal zat2 Allah..
cukoplah tunduk padaNya..
yakinlah..Dia ada..Dia ada..Dia ada..
Syurga, Neraka itu ada..
kita ja yang nak masok yang mana..
k?

berckp tentang kemanisan iman??
ahahaha..
seseorg itu akan mencapai nya..
apabila dia benci akan kekufuran..
mencintai dan menyayangi seseorg..hanya kerana Allah..
percaya dgn seyakinnya qada' dan Qadar itu ada..
so guys.. apa lagi?
jom sama2 cari dat 'sweety'...

besaqnya gula kapaih nih..*blink2

p/s : aish..rindu betoi nak blk ghumah.. dm.. dingin..subuh...T_T

2 comments:

  1. awak, jgn mkn gule2 kapas..!! t gigi rosak..hehe

    yup2. sme2 kite mencari kemanisan tu :)

    ReplyDelete