Wednesday, March 09, 2011

post ini khas buwat seorg shbt~..

ok..awk bertanya soal masalah hati haritu kan..
begini la so'habat..

ada satu cerita dimana.. 
cinta itu sgt2 indah..
siapa yg tak melaluinya..
kita leh anggap dia x normal!!

awk tanya pada saya.. tanya la pada sesiapa pon..
'penah tak suka kat owg??'
'penah tak minat kat sumone??'
yap2..saya pernah..
sekiranya post ini akan membuatkan awk mengalirkan airmata..
biarlah air mata itu untuk memberikan seribu keinsafan kpd awk,saya,dan 
suma pembaca..InsyaAllah..

cantik kan bunga ni~


kadang2 kita berdoa utk kuat tapi..
bnyk pula dugaan dtg,,.kadang2 kita minta cerdik..
tapi masalah pula yg timbul..
kdg2 kita minta kebahagiaan tapi semakin huru hara idup kita..
mkn pakai tak terjaga..duet tak cukup sbb terlampau nak jadi 
manusia yg bahagia..tapi..
tanpa kita sedari..syg..
dugaan2 inilah yg membuat kita berfikir..muhasabah diri..
huru hara pon idop kita..
day by day..kita tempuhi jugak..
sebab atas dunia ni syg..
bkn redha manusia yg kita cri..
redhaNya tu yg membuatkan kita sentiasa boleh menjalani
idup kita smpai ke detik ni syg..
Allah itu hebat syg..
kalaulah manusia tahu..
hadis ini..
"telah berkata malaikat Allah Jibrail.."
'Wahai Tuhan, Engkau smpaikanlah hajat hambamu, maka Allah 
menjawab: Biarkan hambaKu itu, kerana aku mencintai suaranya..' 
Anas Bin malik..
jom kita trai jadi sebaik2 perhiasan~ =)


see..tgk,,betapa Allah mencintai kita duhai shbat..
kenapa kita tak nmpk?
sbb.. kita belum mengenal siapa Allah dlm hidup kita
sbb apa? awk tak nmpk Dia.. sperti kita leh nmpk lelaki ganteng kat luaq sana..
tol tak??
sbb tuh..
kita takley pon nak pupuk rsa cinta, syg..suka padaNya..
sedarlah shbatku..
Dia sedang cemburu pada kita pabila hati kita terisi nama owg lain..
Dia setiap hari beri macam2 kelebihan pada kita..
udara.. ce pk.. kalu setiap kali kita hirup udara.. kena seposen je..
ce kira.. brapa lama dah kita hidup kat dunia yg sementara nih??
Subhanallah.. begitu bnyk..
free of charge syg..
free..
seterusnya..
awk leh menyanyi.. berckp..gelak ketawa.. mampu melihat dunia..
nikmat ini siapa yg berikan??
dan rasa cinta kita pada insan yg bkn muhrim..
ya! Dia juga hadiahkan utk awk..
sekadar ingin menguji..
'adakah hambaKu ini.. mmenyayangi Aku ataupun pada insan lemah sepertinya?'
lelaki itu tidak punya apa2 syg.. melainkan nyawa yg turut dihadiahi olehNya..

kita tgk part itu sdh..
takyah sedih2..
misi kita sekarang..
persiapkan diri utk menjadi dan menerima yg terbaek nanti InsyaAllah..
Allah itu Maha Kuasa..
kunfayakun..
maka dikatakanNya jadi..maka jadilah!
gentarlah dgn azabNya..
saya sygkan sahabat2 saya..
sedarlah..selangkah awk amik inisiatif utk berubah
dan mendekatiNya..
1000 langkah Dia dtg mendekati kita..
Subhanallah.. cantik cinta Allah..
saya pon tidaklah sebagus mana syg..
marilah kita sama2 berubah..
mencari cinta Allah..yg kita taktahu,.
samada sempat ke tidak kita perolehi..
kerana sedarlah duhai sahabatku..pemilik Cinta kita ini..
punya lebih daripada sekeping hati yg kita hadiahkan kepada 
owg lain..Dia punya Nyawa kita syg..
maka..
gunakan sebaiknya saat2 ini..utk kembali padaNya..syg..
T_T

p/s : saya agak serius menulis kali ni..jgn gelak, kalu tidak saya pon gelak.huh!

No comments:

Post a Comment